Haber
MEB e-Devlet Uygulamasına 237 Milyon Kişi Erişim Sağladı
MEB, son dönemde e-Devlet üzerinden sunduğu hizmet sayısını 74’e çıkarırken, bu hizmetlere 2023 yılında 237 milyon 434 bin 220 kez erişim sağlandı.
Milli Eğitim Bakanlığı, Avrupa Komitesi tarafından yayınlanan “e-Devlet Karşılaştırma 2023 Analiz Raporu” çerçevesinde sunduğu dijital hizmetlerle Türkiye’nin e-Devlet uygulamalarındaki başarısına katkıda bulundu. MEB, e-Devlet üzerinden e-okul, EBA (Eğitim Bilgi Ağı), ÖBA (Öğretmen Bilgi Ağı), MEBBİS (Milli Eğitim Bakanlığı Bilgi Sistemleri), DYS (Belge Yönetim Sistemi), elektronik sınav uygulamaları, belge doğrulama, veli bilgilendirme , Kayıt-okul-mezuniyet belgesi sorgulama, yatay geçiş süreçleri, e-dilekçe ve randevu sistemleri gibi çeşitli başlıklarda hizmetler sunmaktadır. Bunlar arasında e-Okul Yönetimi Bilgi Sistemi ile öğrenci kaydı, yatay geçiş, devam, sınav notları, ara dönem karnesi, karne, diploma transkripti, bireysel öğrenci bilgileri, haftalık ders programı, davranış puanları, okul ve öğretmen duyuruları, psikolojik belgeler, ve belgeleri aldı. Tüm iş ve süreçler, Bakanlığın merkezi veri tabanında işlevsel olarak yürütülmektedir. E-Okul Veli Bilgi Sistemi aynı zamanda velilere, e-Okul sistemine kayıtlı öğrencilerinin devam/devamsızlık durumlarını, okul/öğretmen tarafından yapılan duyuruları, öğrencilerin haftalık ders programlarını, yazılı/sözlü tarihlerini görüntüleme olanağı sağlar. , davranış notları, transfer bilgileri, yıl sonu başarı puanları, e-posta. -Karneleri, aldıkları belgeler gibi bilgilerini elektronik ortamda takip etmelerini sağlar.
MEBBİS Modülü
MEBBİS modülü, Bakanlığın sunduğu elektronik hizmetlerin tamamını kapsamaktadır. MEBBİS, okul açılış, kapanış, dönüşüm süreçleri ve kurumsal hareketlerin takip edildiği Devlet Kurumları Modülü, Bakanlığa bağlı tüm çalışanların özlük belgelerinde saklanan bilgi ve belgelerin kayıt altına alındığı e-Personel modülü, Hizmetiçi Eğitim Modülü Öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik eğitimlere ilişkin tüm süreçlerin yürütüldüğü Özel Eğitim Kurumları Modülü, Özel MTSK Modülü ve Engelli Bireysel Modülü gibi birçok alt modülü de bünyesinde barındırmaktadır.
e-Sınav Hizmeti
DYS, ayrıca Bakanlık merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatlarında kullanılan, yazışmaların elektronik ortama aktarılarak kolay takip, standartlaştırma, şeffaflık ve sadeleştirmeye olanak sağlayarak başlatma, onay, aktarma ve dağıtım süreçlerinde gereken süreyi kısaltan sistem fonksiyonuyla da hizmet vermektedir. . E-Sınav hizmeti, Ölçme, Değerleme ve Muayene Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde yapılan sınavların belirlenen test merkezlerinde elektronik ortamda gerçekleştirilmesini amaçlarken, e-Sınav tüm yaygın eğitimin iş ve süreçlerinin takibi amacıyla kullanılmaktadır. Halk eğitim merkezleri bünyesinde elektronik ortamda düzenlenen /kurs/sertifika etkinlikleri. Otomasyon sistemi olarak hizmet vermektedir. Bilgi teknolojilerini ihtiyaç duyulan her yerde kullanarak, teknolojinin eğitime entegrasyonunu sağlamaya yönelik hizmetler sunan EBA, her sınıf seviyesine uygun, güvenilir ve doğru dijital içerikler sunarak geliştirilmeye devam ediyor. Kategorik olarak oluşturulan bu sistem, tüm öğrenci ve öğretmenlerin ders içeriklerine online olarak erişmesine olanak sağlamaktadır. Öğretmenlerin mesleki gelişimleri için özel olarak hazırlanmış bir portal olan ÖBA hizmeti, aynı zamanda kütüphane alanına da sahip olup, öğretmenlerin diledikleri yerde ve zamanda kullanabilecekleri, mesleki ve kişisel gelişimlerine ilişkin sertifikalar alabilecekleri, ders tasarımları yapabilecekleri içerikler sunmaktadır. Rapor kapsamında 27 Avrupa Birliği ülkesi, Avrupa Serbest Ticaret Birliği ülkesi ve üyeliğe aday ülke olmak üzere toplam 35 ülkenin e-Devlet uygulamaları incelendi.
Türkiye Online Erişimde 4. Sırada
Rapor sonuçlarına göre Türkiye, genel ortalamada Fransa, Almanya, Norveç, İspanya, İtalya ve İsviçre gibi ülkelerin önünde 35 ülke arasında 10’uncu sırada yer aldı. Raporda, e-Devlet Kapısı’nın en iyi performans gösterdiği başlık “Kullanıcı Odaklılık” olurken, Türkiye bu başlıkta tüm ülkeler arasında 3’üncü sırada yer aldı. Bu sonuç, vatandaş odaklı politikaların dijital dönüşüme başarıyla yansıtıldığının en değerli göstergelerinden biri oldu. Kullanıcı Odaklılık, Şeffaflık, Kilit Kolaylaştırıcılar ve Sınır Ötesi Hizmetler olmak üzere 4 ana başlık altında ülkelerin konumlarına ilişkin detaylı bilgilerin yer aldığı raporda, Türkiye, “Kullanıcı Odaklılık” başlığı. “Kullanıcı Desteği” kapsamında Türkiye, 100 tam puan alarak Finlandiya, Malta, Yunanistan, İspanya ve İtalya ile birinciliği paylaştı. Türkiye’nin bir başarısı da “Hazır Form Verisi” başlığında kendini gösterdi. Türkiye bu başlıkta birinci sırada yer aldı. “Dijital Posta Kutusu” alt başlığı kapsamında Türkiye, Hollanda, Letonya, Avusturya, Litvanya, Çekya, Lüksemburg, Danimarka, Malta, Estonya, Norveç, Finlandiya, Macaristan ve İzlanda’nın yanı sıra 100 tam puanla birinci sırada yer aldı. Sınır Ötesi Hizmetler başlığının alt başlıklarından biri olan “Sınır Ötesi Kullanıcı Desteği” kapsamında Türkiye, 100 tam puan alarak Malta, Hollanda, Estonya ve Lüksemburg ile birinciliği paylaştı. (BSHA – Bilim ve Sağlık Haber Ajansı)